torsdag 14 augusti 2014

Babykläder

När min lokala garnaffär hade ett stödprojekt för nyfödda Peru i början på året hakade jag på men fick inte klart babykläderna i tid och sen blev dom liggande. Nu har jag äntligen gjort klart dom. Jag kommer att skicka iväg dom till någon annan välgörenhetsinsamling.


Slätstickad bebishjälm utan söm: stickor 3 mm, garnåtgång ca 25 g.
Lilla koftan: stickor 3 mm, garnåtgång ca 60 g.
Drops sockor: stickor 2,5 mm, garnåtgång ca 20 g.
Allt stickat i Svarta Fårets Freja i en utgången färg.


Den resårstickade byxan är stickad i Järbos Lady utom allra längst upp där jag tog Svarta Fårets Freja som visst var vitare men det såg jag inte då. Stickor 2,5 mm, garnåtgång ca 100 g.

Alla garner och dom söta små blomknapparna är köpta på loppis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar