lördag 4 oktober 2014

Vamsevantar

Garn och mönster till dom här stickade och tovade vantarna köpte jag redan i våras men dom blev inte stickade förrän nyligen. Min äldsta dotter fyller år i mitten på september och hon fick vantarna då.


Mönster och garn till vantarna har jag köpt hos Vinterverkstan
Garn: ca 85 g Vamsegarn från Rauma
Stickor: rundsticka 4,5 mm

Som vanligt har jag stickat båda på en gång i Magic Loop. Det var första gången jag har stickat vantar från fingertopparna och neråt men det var inte sista gången. Så smidigt att sticka på det sättet. Jag hade tänkt sticka upp allt garn men då hade vantarna blivit för långa så det blev tyvärr en liten skvätt över. Jag följde inte mönstret till vantarna i Vamsegarn hela vägen utan stickade kanten efter ett mönster till vantar i Röros lamullgarn. Även det mönstret är köpt på Vinterverkstan och jag har garn till dom vantarna också men än är dom inte påbörjade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar