söndag 25 januari 2015

Min KAL-kofta

Nu är min KAL-kofta klar och jag är så nöjd med den. Det här har varit en fantastiskt rolig stickning och det kommer att bli fler koftor så småningom. Det blir inget kort med koftan på mej men ni får lita på mej när jag säger att den sitter väldigt bra på. 


Jag har hög midja och är inte särskilt kurvig och därför ser koftan nästan rak ut. Den är lång och går ner över rumpan. Halsringningen är ganska vid för jag tål inte ylle direkt mot huden (får klåda och utslag).


Garnåtgång: 460 g okänt ullgarn från en tröja som jag slaktade sommaren 2013.
Stickor: rundsticka 4,5 och 5 mm

Knappar i läder


Jag antecknade allt jag gjorde och det blev en rätt så rörig skiss men jag har skrivit ner allt på Ravelry och den som vill veta mer kan titta här.


Det här blev en riktig budgetkofta. Allt material är från loppis. Garnkostnad 40:- och knappar 5:-.

2 kommentarer:

  1. Vad fin din kofta blev! // Ulrica =o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulrika! Jag är väldigt nöjd med den själv.

      Radera