lördag 14 februari 2015

Halsvärme

Jag ville ha nåt varmt att ha om halsen i samma garn som min basker. Jag är inte särskilt förtjust i sjalar som tar stor plats utan föredrar nåt mindre men inte så litet och tajt som polokrage. Avskyr polokrage! Den här halsvärmaren var inte så hög men jag vill kunna dra upp den över hakan så jag stickade på tills jag tyckte den var lagom och avslutade med några aviga och räta varv. Det är bara ett fel på den - den kliar! Efter att ha sköljt den i balsam kliar den inte lika mycket men jag har nolltolerans när det gäller kli på halsen så få se vad jag gör med den. Repar upp eller ger bort? Jag har redan börjat på en ny i annat garn och annat mönster.


Mönster: Little Green Elf Cowl (Ravelry)
Garn: ca 70 g Alpacka Superfine från iloyarn
Rundsticka 4 mm



Efter KAL-koftan hade jag tänkt göra klart lite påbörjade arbeten men istället har jag lagt upp till flera nya stickningar. Förstår inte hur det kan bli så. Hmm

4 kommentarer:

  1. Den var väldigt fin iaf, även om den kliar! Men ge den inte till mig! ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg halsvärmare du åstadkommit.
    Jag gillar inte heller garn som kliar men det går ju att ta annat garn.Men snygg är den i alla fall.
    Jag önskar dig en skön dag.
    Här är det molnigt någon plusgrad och lite snö på marken.
    Hälsningar från Uppsala
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Margit!
      Jag brukar hålla nystanet mot halsen för att känna efter om det kliar men den metoden funkar visst inte alltid så bra.
      Här på västkusten är det mulet och grått. Ingen snö som lyser upp.

      Radera