lördag 29 december 2012

Örhängen till min lilla

Idag firar vi årets sista födelsedag. Min "lilla", som inte är så liten längre, blir 34 år. Jag har alltid tyckt att det verkar tråkigt att fylla så nära jul men hon tycker inte det. Hon var förstås den enda i familjen som fick en egen kalasdag med släkten. Dom två äldre syskonen fyller år med 8 dagars mellanrum och firades samtidigt, precis som jag och barnens pappa.


Egentligen har hon redan fått sin present. Det har blivit nåt slags tradition att hon får något från Stämpel- och scrapmässan på hösten men jag var ju "tvungen" att virka örhängen till henne också eftersom hon önskade sej det när jag hade virkat mina mormorsörhängen som finns här. Dom är virkade som den lilla rutan.

Garnåtgång: 50 cm turkos, 80 cm grön och 120 cm rosa räcker till 3 rutor eftersom man bara virkar med 2 trådar av det 6-trådiga moulinégarnet..

Jag virkade dom här i somras men fäste trådar och monterade ihop dom gjorde jag inte förrän drygt en vecka innan jul. Fotot är taget innan jag stärkte rutorna och därför ser dom lite luddiga ut.

2 kommentarer:

  1. Jättefina! Och helt rätt färger ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va bra! Jag tänkte att dom kanske var lite för ljusa och hade tänkt virka ett par till men jag behöver balkongen till det för att se vad jag gör. Kram

      Radera