fredag 26 april 2013

TjugofemkronorsSolero

Det här garnet köpte jag på loppis för 25 kr. 2 nystan på totalt 195 gram utan banderoll. Det känns som ylle och luktar som ylle när det är vått. Det är väldigt ojämnt i tjocklek så för ovanlighetens skull gjorde jag ett stickprov. 13 maskor på 10 cm var ganska likt Cat Bordhis Lacy Moebius Cowl som har en masktäthet på 12 maskor. Jag tycker den möbiusen ser så fin ut så jag stickade en sån men min blev inte fin alls. Ett stort sjok som hängde runt halsen. Så jag repade upp och började sticka en mössa istället men tyckte inte om den heller, repade upp igen och stickade min andra Solero-sjal istället och nu är jag nöjd.


Mönster till Solero finns på bloggen Garnomera
Garnåtgång: ca 190 g
Stickor: rundsticka 6 mm


Soleron lägger sej så lustigt vid blockning när man sträcker ut uddarna.

Jag hade nog kunnat sticka med tjockare stickor men har inte tjockare rundstickor. Kanske dags att skaffa det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar