söndag 6 oktober 2013

och en till mamman

Av bara farten blev det en Brambles till mej också. Jag köpte det här gråa garnet samtidigt som jag köpte garnet till mina flickors mössor. Jag ville ha gråa pulsvärmare men kunde inte begripa varför jag hade köpt två nystan Ulrika när det gott och väl räcker med ett. När jag hade kommit en bit på baskern kom jag på att jag hade tänkt sticka ett pannband till mej också. Så kan det gå när man köper garn och inte stickar av det med en gång. Men vad gör det, jag är nöjd med min mössa. Pannband får jag sticka av nåt annat garn.



Så här ser baskern ut innan blockning. Inte så rolig och ganska liten.


Det blev pulsvärmare också av garnet såklart, som det var tänkt från början.

Måste nog vila högerarmen från stickning lite. Har fått ont i muskeln Teres minor som sitter i rotatorkuffen. Vet ni inte var den finns? Det visste inte jag heller eller rättare sagt att den heter så. Man lär sej mycket nytt när man googlar. Har även lärt mej en övning med hantlar som är bra för rotatorkuffen så den får jag göra ofta framöver.

4 kommentarer:

  1. Underbar mössa! Tänk om man kunde sticka...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att börja ;)
      Du som är så duktig på att sy kan säkert lära dej att sticka också.

      Radera
  2. Vilken tjusig mössa och pulsvärmare du gjort.
    Ha en skön dag.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Margit! Jag får väl önska dej en skön kväll

      Radera