torsdag 1 maj 2014

Årets första kasse

Nu har jag sytt årets första kasse men definitivt inte den sista. Den här kassen är lite annorlunda än mina vanliga kassar. Den är sydd av en duk/löpare i trasmattestil. Jag har inte klippt nånting i duken utan bara sytt ihop sidorna och sytt av hörnen i botten. Den är helt ofodrad och det enda jag har lagt till är mitt namnband och handtag av vävda bomullsband från Bibbis Textil.



Storlek: botten ca 6 x 27 cm, höjd utan handtag ca 36 cm.


Bomullsbanden krymper ganska mycket i tvätten så jag tvättar dom innan jag syr.


2 kommentarer:

  1. Då kan du ju återbruka min gamla löpare, den dagen du tröttnar på den ;-)

    SvaraRadera
  2. Den gjorde du ju i skolan till mej. Den ska inte återbrukas! Inte av mej i alla fall. När du ärver den kan du göra det ;)

    SvaraRadera