söndag 14 september 2014

Babyfilt i mormors-sicksack

När jag var klar med dom stickade babykläderna hade jag en hel del kvar av det multifärgade så det fick bli en filt också som jag kommer att skicka iväg tillsammans med babykläderna. Filten var klar innan jag monterade ihop babykläderna och jag hade jag tänkt ta med den ut nånstans för att fota men när det äntligen blev bra väder var jag sjuk så det fick bli ett balkongfoto som vanligt. Och som oftast blir inte färgerna bra. Det enfärgade rosa är mycket ljusare än på bilden och det melerade är i ljusrosa, ljusgult och ljuslila.


Storlek: ca 64 x 88 cm
Mönster till Babyfilt i mormors-sicksack finns på Ravelry
Garn: Svarta Fårets Freja och Jakobsdals Atena totalt ca 270 g
Virknål 5 mm


Alla garner är från loppis och har funnits i mitt garnlager ett tag. Jag har inte köpt särskilt mycket garn i år men så har jag heller inte stickat/virkat så mycket som jag brukar. Jag ligger i alla fall bra till i min garnutmaning som går ut på att jag ska ligga på mer minus vid årsskiftet än jag gjorde vid det förra. Då hade jag använt 910 g mer garn än jag hade köpt. Hittills i år har jag använt 1050 g mer garn än jag har köpt men året är ju inte slut än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar