söndag 2 augusti 2015

Snäckskalssjal

Äntligen har jag semester. Fyra veckor utan en massa måsten. Som jag har längtat! Jag har en massa projekt på gång som jag kommer att visa här så småningom. Den här snäckskalsjalen har varit klar i snart en månad men jag har inte haft varken tid, ork eller lust att fota och blogga om den. Den här sjalen har funnits på min att-göra-lista ett bra tag. Den var rolig att virka men det blir nog inga fler. Jag föredrar smalare sjalar som man kan svepa runt halsen.


Storlek: 143 cm lång, 73 cm hög
Mönster till Snäckskalssjalen finns här
Garn; ca 140 g Drops Delight färg 08 (grön/beige)
Virknål 4,5 mm


Av nån outgrundlig anledning köpte jag 3 nystan av det här garnet på symässan för tre år sen fast det inte alls är min färg. Så när jag skulle virka snäckskalssjalen som inte alls är min typ av sjal så passade det bra att använda ett garn som förmodligen skulle bli liggande annars. Sjalen kommer jag att skicka till nån välgörenhetsinsamling så småningom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar