söndag 9 september 2012

Tristan och mandelchokladbollar

I torsdags fyllde min son år och idag var det kalas. Jag hade stickat en mössa till honom i Ulrika, ett nytt garn från Svarta Fåret. Garnet är i 100% ull, superwash, och så otroligt mjukt och skönt. Det lär nog bli ett favoritgarn hos mej.

 Mönster till mössan Tristan finns hos Garnstudio.
Garn: Ulrika från Svarta Fåret.
Rundstickor 4 mm.


Jag hade även gjort några kakor. Dom ser ut som vanliga chokladbollar (negerbollar som vi sa förr  men det får man ju inte säga idag) men smakar definitivt inte som sådana. Min son har ätit LCHF i många år och nu har även jag börjat med det (pga våra känsliga magar) så dom här bollarna innehåller inget tillsatt socker (mer än det som finns i den mörka chokladen) eller sötningsmedel och minimalt med kolhydrater och den som förväntar sej att få nåt sött i munnen blir besviken. Vilket mina två äldsta barnbarn blev trots att jag varnade dom innan. 


Receptet finns på Airams matblogg men man får scrolla sej en bit ner på sidan för att hitta det.

1 kommentar:

  1. Snygg mössa! Och kul med godsaker sim funkar för er... Kram

    SvaraRadera