lördag 3 februari 2018

Wild Wheat Sjal

Jag är glad att Ravelry finns och ännu gladare att jag lärde mej för några år sedan hur jag kan använda mej av sajten på bästa sätt. Nu lägger jag in alla mina garnrelaterade handarbeten och har koll på hur mycket och vilket garn jag använde. Grovlek på stickor/virknål. Vilket mönster osv. Jag hade inte kommit ihåg så mycket annars. 


Garnet till den här sjalen köpte jag på symässan i augusti och virkade sjalen i september. Jag har läst så mycket positivt om Magasin Duetts Supersoft och ville testa. Jag är superkänslig mot ylle men hoppades att jag kanske skulle kunna använda sjalen. Men trots att jag tvättade den och hade ättika i sköljmedelsfacket så sticks den så den har fått flytta hem till en vän.


Storlek: ca 42 x 167 cm
Mönster: Wild Wheat Shawl/Sjal (Mijo Crochet)
Garn: ca 100 g Magasin Duetts Supersoft
Virknål: 3,5 mm



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar