söndag 29 april 2018

Loppiskassar igen

Jag rensar och rensar. Det går så lätt. Det är inte så att jag håller på och rensar dagarna i ände utan det blir en stund då och då. Det blir inte alltid så planerat heller utan jag "upptäcker" saker som jag inte har använt på evigheter när jag ändå är i nåt skåp och rotar. Hittills har jag rensat bort 1194 saker, i genomsnitt drygt 10 saker per dag. I den här takten kommer jag att ha nått målet i min rensningsutmaning långt innan året är slut men jag tänker inte stoppa vid 2018 saker om jag fortfarande känner att jag vill rensa. Fast under sommaren blir det nog inte så mycket rensning misstänker jag.


Det går åt många kassar när man rensar och bär iväg saker till Secondhand. Jag har sytt 10 nya kassar. Här och här finns dom tidigare kassarna jag sytt. Alla kassarna är sydda med inspiration från Christinas sytips. Jag har klippt dom flesta i ett stycke och utgått från 46 x 96 cm men eftersom tygbitarna varierade i storlek så fick kassarna också göra det. 


Jag tycker om dom här kassarna för att dom tar så liten plats och att dom ändå har en botten. Kassen på bilden ovan och den under här är klippta av två olika tygbitar. Jag fick lite tygprover av min svägerska för några år sedan och varje tygprov räckte till en halv kasse plus ett handtag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar