onsdag 2 januari 2013

Dumplings

Sista inlägget om Tomteverkstan 2012.

Jag hade fått uppfattningen att min brors äldsta dotter skulle fira jul med oss. Det var fel men när jag ändå hade sytt en necessär till henne så fick hon den i alla fall.


Döskalletyget köpte jag på symässan i höstas. Fodret är tygrester från mina gömmor. Dragkedja i metervara från Bibbis TextilMönster till necessären finns här


Jag trodde inte jag skulle hinna sticka klart den snurriga halsduken till min svägerska så jag sydde en necessär till henne också. Dom här necessärerna är verkligen snabbsydda.


Det bruna vågiga tyget köpte jag på symässan i höstas med tanke på min svägerska som tycker om brunt. Fodret med katter är tygrester från mina gömmor. Dragkedja i metervara från Bibbis Textil.


Jag mätte necessärerna och skrev ner måtten på en lapp som jag inte hittar. Enligt mönstret är necessärerna 13 x 5 x 9 cm så dom borde väl vara ungefär i den storleken då.


Det blev visst ett döskalletema på Tomteverkstan 2012 men det var absolut inte meningen. Det bara blev så. Jag letade egentligen efter ett stickrelaterat tyg på symässan eftersom min brorsdotter stickar men det fanns inget och då köpte jag döskalletyget istället. Jag tycker om det här tyget med döskallar och rosor. Jag har fortfarande kvar av det så det lär bli nåt mer med döskallar så småningom.

2 kommentarer:

  1. Döskalletyget ÄR verkligen jättefint. Söta necessärer också. Kram

    SvaraRadera