lördag 11 maj 2013

Blomsterväska med dumpling

Jag har en hel del lite grövre tyger från loppis som är perfekta till väskor. Jag gillade modellen på mina fjärilsväskor så det blev en till sådan med matchande necessär.


Här finns Linnzans väskmönster. 


Jag tycker att en kasse behöver minst en ficka så jag sydde en lös påse med dragkedja som jag sydde fast mellan foder och överkant.

Jag har även sytt några dumplings tidigare. Här och här finns dom.


Mönster till necessären finns här. Ett lätt och roligt mönster. Visserligen på engelska men det är så mycket bilder så man behöver inte vara särskilt bra på engelska för att kunna sy en dumpling. Samma foder som i kassen.

Blomstertyget från IKEA köpte jag på loppis för 15:-, Fodret är köpt på loppis för länge sen. Det har räckt till mycket och jag har en stor bit kvar av det.

Jag tycker det är roligt att sy väskor så det finns en viss risk för att det kommer fler väskor på bloggen.

Tillägg: När den här väskan hade hängt på handtaget till min sovrumsdörr en månad så fick min äldsta dotter syn på den och tyckte den var så fin, både modellen och tyget. Snäll som jag är så fick hon den och hon blev väldigt glad. Det är roligt att ge bort saker man gjort till någon som uppskattar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar