söndag 12 maj 2013

Rosa set till min lilla

Min yngsta dotter, Mia, har varit här över långhelgen. Ensam utan barn. Det har varit så mysigt att få rå om henne själv. När jag frågade om det fanns nåt hon önskade sej så sa hon först en necessär och kompletterade det sen med en shoppingkasse. Gärna i rosa som är favoritfärgen. Igår när hon var hos sin pappa sydde jag det till henne. Hon hade nog inte förväntat sej att få det så snart men båda är snabbsydda.


Kassen är sydd efter mitt eget mönster som finns här. Tygerna är lite sladdriga så det är lätt att stoppa ner kassen i ryggsäcken när den inte används. Jag strök mellanlägg i handtagen för att få dom lite stabilare.


På insidan blev det en stor ficka med dragkedja för plånbok och annat.


Necessären blev en dumpling som jag har sytt flera av tidigare. Mönster till necessären finns här. Jag använde ganska kraftigt mellanlägg för att få stabilitet i den.

Det blommiga tyget är en panelgardin köpt på loppis för 40 kr för ett par och jag har mer än en panel kvar. Den var precis lagom i bredd till en kasse. Insidan är en stuv från loppis som kostade 20 kr och den finns det mycket kvar av. Räcker till minst två väskor till eller till nåt annat.

Mia passade på att vara lite sjuk när hon var här så "den ömma modern" (som hon kallar mej på facebook) fick pyssla om sin lilla lite extra.

2 kommentarer:

  1. Så glad din dotter måste ha blivit över den fina presenten! / Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blev hon. Det är roligt att få skämma bort dom små liven ibland även om dom inte är så små längre.

      Radera