söndag 26 maj 2013

Släkten växer

Brorsan har blivit morfar. Den 8:e maj föddes en stor krabat som lät vänta på sej men kom ut snabbt när han väl hade bestämt att det var dags. Min bror och svägerska har tagit med sej mamma på flyget till Stockholm idag för att hon ska få träffa sitt 5:e barnbarnsbarn. Jag passade på att skicka med en present till gossen.


Jag har bara sett underverket på facebook och därifrån har jag lånat den här bilden som jag har lekt lite med i Photoshop. Bilden blev framsida på ett "Välkommen till världen"-kort.

Två mössor blev det av det sista av dom prickiga tygerna från symässan i höstas.
Mönster till Top Knot Baby Hat finns här.


Sist men inte minst en virkad uggla. Den började jag med förra året till en annan bebis men den blev inte klar då men nu så. Min högerarm bråkar emellanåt och tycker inte alls om när jag virkar med tunn virknål (fast den är ergonomisk!) men till slut blev den klar i alla fall. Får väl börja snart på nya virkade leksaker om dom ska bli klara innan/om det kommer fler bebisar.

Mönster till ugglan finns här.
Garn: Svarta Fårets Tilda
Garnåtgång: ca 30 g totalt
Virknål: 2,5 mm


1 kommentar:

  1. Så roligt när man kan göra saker till sina barnbarn! Själv får jag nog vänta på det ett tag till men kanske i framtiden!? / Annika

    SvaraRadera