måndag 16 september 2013

Mot pulsvärmartider

Snart är det dags att klä på sej lite mer och då passar pulsvärmare bra. Jag tycker det är så skönt med pulsvärmare kyliga morgnar. Det här garnet har jag fått av min yngsta dotter Mia som tänkte börja virka amigurumis för några år sen. Kan tänka mej att detta skulle bli morotsblast. Men jag fick henne till att virka i Tilda istället för det är enklare för en nybörjare än detta lite luddiga garn.


Garn:  ca 20 g M&K Eco Baby Ull
Stickor: rundsticka 4,5 mm
Stickad i Magic Loop och båda på en gång.

Mönstret skulle bli nån slags spiralstickning och om man tittar riktigt noga ser man att det blir smala spiraler. 
Mönster: udda antal maskor och sticka 2 räta 2 aviga så förskjuts mönstret en maska åt vänster varje varv.

Ett nystan av det här garnet väger bara 25 gram så jag tänkte sticka upp hela nystanet men jag vill inte ha för långa muddar så nu har jag 5 gram kvar i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar