söndag 9 juni 2013

Bil + väska = bilväska

Yngsta barnbarnet V, 2 år, är en riktig bilfantast så det var ganska självklart att han skulle ha nåt med biltema. En virkad bil har jag hållit på med ett tag och han skulle såklart också ha en väska.


Väskan är sydd efter mitt eget mönster.
Storlek: botten 7 x 15 cm, höjd 15 cm utan handtag
Sydd av tygrester. Det går inte åt mycket till den här lilla kassen.
Hur jag gjort bilapplikationen kan du se här.


Den virkade bilen var rätt så jobbig att göra. Mönstret, som är på engelska, var lite knepigt och jag gjorde en del ändringar men till slut var bilen klar.


Mönster till Red Racing Car (eller Flotter Flitzer) hittade jag på Ravelry.
Storlek: ca 9 x 13 cm
Garnåtgång: totalt ca 60 g
Virknål: 2,5 mm


Min vana trogen gjorde jag klart det sista på bilen kvällen innan jag skulle åka till barnbarnen. Det lär inte bli fler sådana här bilar virkade av mej.

1 kommentar: