söndag 30 juni 2013

Pärlarmband

I våras köpte jag pärlor till varsitt armband till barnbarnet E och mej. En liten broschyr med vägledning fick jag gratis på Panduro. Början på det här armbandet var lite klurigt så jag bestämde mej för att jag ska göra ett själv först innan jag hjälper E med sitt. Nu är mitt färdigt och sist vi pysslade gjorde E lite på sitt men det är inte så snabbgjort som dom andra armbanden hon gjorde så det får ligga kvar här till nästa gång.


Vägledning till armbandet finns här.
Jag använde 304 st 4 mm rocaillespärlorelastisk tråd och en pärlnål.


Det här armbandet var roligt att göra och gick ganska fort när jag väl klarat av första varvet eller andra rättare sagt. Det är bara 4 pärlor på varje varv men det blir 8 pärlor brett. Första gången lyckades jag utöka antalet pärlor så jag hade 8 pärlor på andra varvet och det blev inte alls bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar