torsdag 13 juni 2013

Liten loppa har blivit stor

Mitt äldsta barnbarn E fyllde 10 år i lördags. Jag gjorde det lätt för mej och gav henne pengar så hon får köpa det hon vill ha själv. Men ett paket måste hon ju få och eftersom jag för tillfället befinner mej i väskträsket så blev det såklart en väska.

.

En liten axelremsväska sydd i jeanstyg från en gammal kjol och rosa bomullstyg från loppis. Jeanstyget bildar 2 fickor på utsidan som stängs med kardborreband. Axelremmen är reglerbar. På ena sidan hålls väskan ihop av ett brett skosnöre men det är bara till pynt och gör ingen nytta alls.

Mönster till väskan hittade jag i Quiltmagasinet nr 2/2013.
Storlek: bredd 7 cm, längd 18 cm, höjd 18 cm


På insidan finns det en ficka med dragkedja som är insydd i fodret.

Det blev ett stickat mobilfodral också.
Mönster till iPhoodie (på engelska) finns på Ravelry.
Garn: ca 25 g Svarta Fårets Freja + lite av Järbos Tindra till "pälskanten".
Rundsticka 4 mm
Storlek ca 10 x 20 cm

E blev väldigt förtjust i väskan och tog med den till skolan för att visa sin fröken och farmor är lycklig för att hon tyckte så mycket om den.

2 kommentarer:

  1. Skosnöret vid sidan som du skriver är till "ingen nytta" är ju perfekt till att hänga "små-grejs" i. Jättefin väska och urgulligt mobilfodral. Så himla välgjorda grejer du gör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Christina! Bra idé att hänga grejer i skosnöret. Tänkte jag inte på..

      Radera