lördag 8 juni 2013

Pysselväska

Jag har nyligen varit i Dalarna och träffat mina yngsta barnbarn. Det har blivit en liten tradition att jag har med mej något till gullungarna. Den här gången blev det väskor.


Till den lilla pysselfanatikern T, 4 år, sydde jag en väska med många och stora fickor med gott om plats för pysselgrejer. På utsidan 2 stora fickor, en på varje sida. På insidan 4 ännu större fickor, 2 på varje sida. 


Väskan är sydd efter mitt eget mönster.
Storlek: botten 10 x 20 cm, höjd 20 cm utan handtag.
Sydd i samma tyger som mamma Mias shoppingkasse.
Jag använde ganska kraftigt mellanlägg för att få bra stadga i väskan.


Som en kul detalj använde jag till ena handtaget en text som stod med svart på tyget en bit innanför stadkanten: SVENSK DESIGN: HELEN JERTBORN-AHLGREN PESEL QUIST


Lilla T är nog värre än både mamma Mia och mormor Leena tillsammans när det gäller pysslande. Allt går att använda till pyssel! Hon är ganska duktig på bokstäver också. Fast hon inte är så gammal så kan hon skriva sitt namn. Jag tänkte på T direkt när jag såg dessa bokstavsknapparna på Bibbis Textil så jag var ju bara tvungen att köpa en burk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar