lördag 29 juni 2013

Skördeduk

Förra sommaren sydde jag den här duken som jag tänkte mej som en höstduk men nu tycker jag den känns mer som en sommarduk. Den blev liggande när jag bara hade kviltningen och kantbandet kvar att göra men nu har jag tagit mej i hampan och gjort klart den. 


Grönsakstyget är från en duk köpt på loppis. Det blåa och det blommiga runt mittrutorna är tygrester från mina gömmor. Jag köpte egentligen ett rött tyg på symässan i höstas till kantbandet men ångrade mej och använde ett rädistyg som jag också köpte på symässan. Men rädisorna syns knappast förstås.


Mönster till duken hittade jag i "Mera Lappteknik med Ela" av Ela Johansson

 


Jag har "fuskat" här också och sytt fast kantbandet på maskin istället för att handsy.

2 kommentarer:

  1. Ja du har rätt, en riktig "skördeduk" har du sytt. Snyggt snyggt!!!!!
    Hälsningar från Suomi

    SvaraRadera